Monday 23 September 2013

ကံၾကမၼာအေၾကာင္း စကားစျမည္




ကၽြန္မတိုု႔သည္ ကံၾကမၼာ၏ ဆြဲေခၚရာကိုု လိုုက္ခ်င္ခ်င္ မလိုုက္ခ်င္ခ်င္ လိုုက္ေနၾကရသည္။ ကံၾကမၼာသည္ မည္သူျဖစ္သနည္း ဟုု စဥ္းစားၾကည့္ေသာ္ ေက်နပ္ေလာက္သာ အေျဖသည္ ထြက္မလာပါ။ ကံၾကမၼာကိုု မည္သူ ဖန္တီးသနည္းဟုု သတၱဳခ်ေသာ္မွ ကၽြန္မတိုု႔သည္ပင္ ကၽြန္မတိုု႔၏ ကံၾကမၼာကိုု ဖန္တီးၾကေသာ သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိခဲ့ရသည္။ တကယ္ေတာ့ ကံၾကမၼာဆိုုသည္မွာ ကၽြန္မတိုု႔ ျပဳခဲ့ေသာ အမွဳတိုု႔၏ ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အေၾကာင္းအရာ နွုုင့္ အက်ိဳးဆက္မ်ားပင္ မဟုုတ္ပါလား..။ ထိုုအခ်င္းအရာတိုု႔အတြက္ ကၽြန္မတိုု႔တြင္ ဆင္ေျခဆင္လက္ ေပးခြင့္မရွိပါ။ အေၾကာင္းျပခြင့္ မရွိပါ။ အေရးဆိုုခြင့္မရွိပါ။ အခြင့္ထူးခံခြင့္ မရွိပါ။ သက္ေရာက္မွဳတိုုင္းအတြက္ ရရွိလာေသာ တန္ျပန္သက္ေရာက္မွဳမ်ားကိုု ကၽြန္မတိုု႔ ျငင္းပယ္ပိုုင္ခြင့္မရွိပါ။

ရံဖန္ရံခါတြင္ မရည္ရြယ္ေသာ အမွားမ်ားကိုု ကၽြန္မတိုု႔ ျပဳမိခဲ့ၾကသည္ဆိုု၏။ ရံဖန္ရံခါတြင္ မွားမွန္းသိသိနွင့္ ျပင္ဆင္လိုုစိတ္မရွိပဲ ေရွ႕တိုုးတတ္ခဲ့ျခင္းမ်ားလည္းရွိခဲ့တတ္ၾကသည္ ဆိုုျပန္၏။ ရံဖန္ရံခါ အမွန္ဟုု ယံုုၾကည္ထားျခင္းမ်ားသည္ မွားယြင္းမွဳမ်ား ျဖစ္ေနတတ္သကဲ့သိုု႔ မွားယြင္းသည္ဟုု ထင္မွတ္ထားသည္မ်ားကလည္း မွန္ကန္ေသာ လုုပ္ေဆာင္မွဳမ်ား ျဖစ္ေနတတ္ၾကသည္ဟုု ဆိုုၾကျပန္သည္။  မွားျခင္း မွန္ျခင္း ဆိုုေသာ ပညတ္ခ်က္မ်ားကိုု မည္ကဲ့သိုု႔ေသာ အရာမ်ားျဖင့္ တိုုင္းတာၾကပါသနည္း။ တိုုင္းတာရန္ အတိုုင္းအတာသည္ မွန္ကန္ပါရဲ႕လား။

ကၽြန္မတိုု႔ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တိုုင္းစီတြင္ ကိုုယ္ပိုုင္ စံ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ရွိၾကသည္။ ထိုုအခ်က္မ်ားသည္ တစ္ဦးနွင့္တစ္ဦး မည္သိုု႔မွ် ထပ္တူညီေအာင္ တူညီနိုုင္ျခင္း မရွိၾကပါ။ တိုုအခါတြင္ မည္သူသည္ မွား၍ မည္သူသည္ မွန္သည္ဟုု သတ္မွတ္မည္နည္း။

လူတစ္ဦးသည္ ဤတစ္ဦအေပၚတြင္ ေက်းဇူးမသိသူ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း အျခားတစ္ဦးအေပၚတြင္ ေက်းဇူးျပဳသူ ျဖစ္ေနနိုုင္သည္ မဟုုတ္ပါလား။ ထိုုသူကိုု မည္ကဲ့သိုု႔သတ္မွတ္မည္နည္း။ သူသည္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ သစၥာမရွိသူျဖစ္ေနသကဲ့သိုု႔ သစၥာေစာင့္သိသူလည္း ျဖစ္ေနသည္မဟုုတ္ပါလား။ အရာရာသည္ ကံေသကံမ သတ္မွတ္၍ မရနိုုင္..။

ကၽြန္မတိုု႔၏ ကံၾကမၼာကိုု ျပဳျပင္နိုုင္သူသည္ ကၽြန္မတိုု႔မွလြဲ၍ မည္သူမွ် မျဖစ္နိုုင္ပါ။ မိမိ၏ ကံၾကမၼာ မလွပျခင္းသည္ မိမိ၏အတိတ္ကျပဳခဲ့ေသာ ကံအေၾကာင္းေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။ အတိတ္သည္ ဘဝ ဘေဝ ကျဖစ္နိုုင္သကဲ့သိုု႔ မေန႔က သိုု႔မဟုုတ္ လြန္ခဲ့ေသာ စကၠန္႕အနည္းငယ္ကလည္း ျဖစ္နိုုင္သည္။ ထိုု႔အျပင္ လြန္ခဲ့ျပီးေသာ ကာလမ်ားကလည္း ျဖစ္ေနသည္ မဟုုတ္ပါလား။ ဤအေၾကာင္းအရာသည္ လူတိုုင္းသိရွိျပီးျဖစ္ေသာ္လည္း မလွပေသာ ကံၾကမၼာ တစ္ခုုခုု ေနာက္သိုု႔ လိုုက္ပါရလွ်င္ တပါးေသာသူအေပၚ ျပစ္တင္ပံုုခ် လိုုတတ္ၾကသည္။ ဤ သည္မွာလည္း ကၽြန္မတိုု႔၏ လူ႔သေဘာသဘာဝသာ ျဖစ္သည္။ ထိုုသိုု႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ကၽြန္မတိုု႔ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုုယ္ ခ်စ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္သာ။

လွပေသာ ကံၾကမၼာသည္ ကၽြန္မတိုု႔၏ လက္ထဲတြင္ရွိသကဲ့သိုု႔ အက်ည္းတန္ေသာ ကံၾကမၼာသည္လည္း ကၽြန္မတိုု၏ လက္တစ္ကမ္းတြင္ပင္ရွိသည္။  မည္သိုု႔ေသာ ကံၾကမၼာကိုု ကၽြန္မတိုု႔ နွစ္လိုုၾကသနည္း။ မိမိနွစ္လိုုေသာ အရာကိုု မိမိေရြးခ်ယ္ရသကဲ့သိုု႔ မိမိနွစ္သက္သည့္အရာကိုုလည္း သူတပါးအား ေပးရာ၏။

တခါတရံတြင္ ကံတရားသည္ ေလျပည္ေလညွင္းနွင့္တူသကဲ့သိုု႔ ရံဖန္ရံခါတြင္ အျပင္းနွင္ေနေသာ မိုုးသက္မုုန္တိုုင္းနွင့္တူသည္။ ထိုုကဲ့သိုု႔ မိုုးသက္မုုန္တိုုင္းနွင့္ ေရာပါမသြားေစနိုုင္ရင္ ကၽြန္မတိုု႔၏ စိတ္ရာသီဥတုု သမမွ်တာရန္လိုုသည္ မဟုုတ္ပါလား..။

ဘဝဟူသည့္ အခ်ိန္တိုု တစ္ခဏေလး အတြင္းတြင္ ေအးခ်မ္းရာေနရာသည္ ကၽြန္မတိုု႔၏ စိတ္နွလံုုးထဲမွလြဲ၍ အျခားတပါးေသာ ေနရာတြင္ မည္သိုု႔ေသာ အေၾကာင္းနွင့္မွ် ရွိမေနနိုုင္ေပ။

ကံၾကမၼာသည္ မလွည့္စားတတ္ပါ..။ ကၽြန္မတိုု႔ကသာ လွည့္စားတတ္ျခင္း မဟုုတ္ပါလား။

PYWT
22-09-2013
Sunday (YGN)

1 comment:

သိ ဂၤ ါ ရ said...

ကံ ကံ ၏ အက်ဳိး ကို ယုံမိတယ္ ။ ကံ ဆိုတာ အလုပ္ပါပဲ ။

ျပဳျပင္လို႔ ရတဲ႔ ကံၾကမၼာ ေတြ ရွိကို ရွိပါတယ္ ... ။