Thursday 9 June 2011

ဧည့္သည္




ေလာကမွာမည္သူမဆိုု ေရာက္တဲ႔ ေနရာ အသက္အပိုုင္းအျခားတိုုင္းမွာ ရင္ခြင္ တစ္ခုုကိုု လုုိအပ္ၾက ပါတယ္ ။  ေႏြးေႏြးေထြးေထြးနဲ႔ စိတ္ကိုုလံုုျခံဳမွဳေပးနိုုင္တဲ့ ရင္ခြင္မ်ိဳးေပါ့။


၁။
ကၽြန္မဘဝရဲ႕ ပထမပိုုင္းကာလေတြမွာ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္မွဳေတြနဲ႕ျပည့္ဝလိုု႔ေနခဲ့ပါတယ္။  တစ္ဦး တည္း ေသာ သမီးျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မ ဟာ ကၽြန္မရဲ႕ ေဖေဖ ေမေမ ၊ အဖိုုးအဖြားေတြနဲ႔ အတူ ရန္ကုုန္ျမိဳ႕ ရဲ႕ ဆင္ေျခဖုုန္းရပ္ကြက္ေလးတစ္ခုုမွာ ေနခဲ့ပါတယ္၊ မိသားစုု၀င္လူၾကီးေတြ အားလံုုးရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ကလည္း သင္းသင္းစုု လိုု႔ေခၚတဲ့  ကၽြန္မအေပၚမွာဘဲ စုုပံုုေရာက္ရွိေနပါတယ္ ၊ ေမေမ့ရင္ခြင္ကိုု ေခါင္းတိုုး ျပီး မုုန္႔ဖိုုးေတာင္းသလိုု ေဖေဖ့ရင္ခြင္ကိုု ေခါင္းနဲ႕တိုုက္ျပီး လိုုခ်င္တာ၀ယ္ေပးဖိုု႔ ပူဆာရတာလည္းကၽြန္မ အင္တန္ႏွစ္လိုုတဲ့ အလုုပ္ျဖစ္ပါတယ္ ၊ ၀ယ္ေပးျခင္း မ၀ယ္ေပးျခင္းက အဓီကမဟုုတ္ဘဲ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမ့ရင္ခြင္ကိုု ေခါင္းတိုုး ျပီးခၽြဲႏြဲ႕ရတာကိုု ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မိတာပါ၊ တခါတရံ ေဖေဖျဖစ္ေစ ေမေမျဖစ္ေစ ဆူေငါက္ တဲ့အခါမွာ ဖြားဖြားရင္ ခြင္ကိုု ၀င္ျပီး ငိုုေၾကြးတိုုင္တည္၇တာကိုုလည္း ကၽြန္မ အင္မတန္ႏွစ္သက္ လွပါတယ္ ၊ ဖြားဖြားရဲ႕ ရင္ခြင္ ေႏြးေႏြး နဲ႕ ကၽြန္မေခါင္းကိုု ပြတ္သပ္ေခ်ာ့ေမာ့တဲ့ ဖြားဖြားရဲ႕ အေၾကာျပိဳင္း ျပိဳင္းထေနတဲ႔ လက္ေတြကိုု ကၽြန္မ အင္မတန္ သေဘာက်လွပါတယ္ ၊ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မဟာ ငယ္စဥိက တည္းက စလိုု႔ မိဘရဲ႕ ရင္ခြင္ နဲ႔ အဖိုုးအဖြားေတြရဲ႕ ရင္ခြင္ဟာ ေႏြးေထြးသေလာက္ အဘယ္မွ် ေအးျမ သလဲဆိုုတာကိုု အျခားကေလး ေတြထက္ပိုုသိရွိခဲ့တယ္ေလ ။

ေက်ာင္းေနစဥ္ကာလေတြရဲ႕အစျဖစ္တဲ့မူလတန္းစတင္ခ်ိန္ အခ်ိန္ေတြကလည္း အင္မတန္ေပ်ာ္ဖိုု႕ ေကာင္းလွပါတယ္။ စာမေတာ္တဲ့ကၽြန္မကိုသိရွိနားလည္းေအာင္ေသခ်ာရွင္းျပသင္ၾကားေပးတဲ့ဆရာမ ကေလးရဲ႕ေမတၱာေတြကိုုလည္းကၽြန္မရဲ႕ပခံုုးကိုုပုုတ္ျပီးအားေပးတဲ့ဆရာမကေလးရဲ႕လက္ေတြကတဆင့္ကၽြန္မသိရွိခံစားခဲ့ရပါ တယ္၊ ဆရာမရဲ႕ရင္ခြင္မွာခိုု၀င္မေနဖူးေပမယ့္ေႏြးေထြးတဲ့ေမတၱာတရားေတြေၾကာင့္ ကၽြန္မစာကိုုပိုုၾကိဳး စားခဲ့တယ္။ တစ္လထက္တစ္လတိုုး တက္လာတဲ့ ကၽြန္မရဲ႔ ပညာအရည္အခ်င္းကို ၾကည့္ျပီးေက်နပ္ေနတဲ့ ဆရာမကေလးကိုုေငးၾကည့္ျပီး ဆရာမရဲ႕ေႏြးေထြးတဲ့ ၾကင္နာျခင္းေတြေလ်ာ့ပါး သြားမွာကိုု စိုုးရိမ္မိခဲ့တယ္။ စာညံ့သြားရင္ေတာ့ ဆရာမက မခ်စ္ေတာ့ဘဲ ေနေတာ့မွာဘဲ ဆိုုတဲ႔ ကေလးအေတြးေတြ နဲ႔ေပါ့၊ အပူအပင္ ကင္းခဲ့ရတဲ့ ကာလေလးေတြေပါ့ရွင္ ၊

ဒိလိုုနဲ့ ကၽြန္မအထက္တန္းေက်ာင္းစတက္စကာလမွာ ကၽြန္မအတြက္ ရင္ခြင္တစ္ခုု စတင္ေပ်ာက္ ဆံုုးခဲ့ပါတယ္၊ ၀၀အိအိ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးရွိလွတဲ့ ရင္ခြင္ပိုုင္ရွင္ ဖြားဖြားဟာ မေမွ်ာ္လင့္ပါဘဲကၽြန္မတိုု႔ မိသားစုုထဲကေန ပထမဦးဆံုုးစတင္ထြက္ခြါသြားသူျဖစ္ပါတယ္။ ေပ်ာက္ဆံုုးခဲ့တဲ့ တုိး၀င္စရာရင္ခြင္တစ္ခုု ႏွင့္အတူကၽြန္မရဲ႕ဦးေခါင္းေတြကိုုပြတ္သပ္ေပးေနတဲ့လက္အစံုုကိုုကာလအေတာ္ၾကာသည္အထိလြမ္း ဆြတ္တမ္းတေနခဲ့တာကေတာ့ သင္းသင္းစုု လုုိ႔ေခၚတဲ့ကၽြန္မပါဘဲေလ ၊ ရင္ခြင္ တစ္ခုုေပ်ာက္ဆံုုးျခင္းဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ စိတ္ကိုု မသက္မသာျဖစ္ေစတယ္ဆိုုတာ ကေလးသာသာ အရြယ္မွာဘဲ စတင္သိရွိခဲ့ ၇ပါတယ္။

၂။ 

တကၠသိုုလ္ ပထမႏွစ္စတက္ကာစ ကာလေတြကေတာ့ ကၽြန္မဘဝရဲ႕ အေပ်ာ္ရႊင္ရဆံုုးေသာ ကာလေတြဘဲေပါ့၊ အတန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ စားလိုုက္ ေသာက္လိုုက္ သြားလိုုက္ လာလိုုက္
ေက်ာင္းတက္လိုုက္၊ စာက်က္လိုုက္နဲ႔ အခ်ိန္ေတြဟာကၽြန္မဘဝရဲ႕ တန္ဖိုုးမျဖတ္နိုုင္တဲ့ အခ်ိန္ေတြျဖစ္ ခဲ့ပါတယ္၊ အေတြးအျမင္ဗဟုုသုုတေတြ ဖလွယ္ၾကရင္း နဲ႔ အေတြးသစ္ အျမင္သစ္ ဗဟုုသုုတ အသစ္ေတြကိုုလည္းရရွိခဲ့ပါတယ္၊ သိရွိလာတဲ့ ဗဟုုသုုတ အသစ္အဆန္းေတြကိုု အိမ္ျပန္ေရာက္တိုုင္း ေဖေဖ၊ ေမေမ နဲ႕ ဘိုုးဘိုုး တိုု႕ကိုု ျပန္လည္ေျပာျပေတာ့ သူတိုု႔အတြက္ အသစ္အဆန္းမဟုုတ္ေပမယ့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္သမီးငယ္ေလးရဲ႕ အျပန္သင္ကာစ အေတြ႔အၾကံဳေတြကိုု ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ့ ျပံဳးျပီနားေထာင္ ေနတဲ့ မိဘနဲ႔ ဘိုုးဘိုုး ရဲ႕ၾကည္လင္ေအးျမေနတဲ့ မ်က္ႏွာေတြဟာ ကၽြန္မအတြက္ အားေဆးေကာင္းမ်ား သာျဖစ္ပါတယ္၊ တကယ့္ကိုုဘဲ လူမခ်မ္းသာေပမယ့္ ျငိမ္္းခ်မ္းေအးျမတဲ့ ဘဝေလးတစ္ခုုကိုု ကၽြန္မ ရရွိပိုုင္ဆိုုင္ခဲ့တယ္။

ဒုုတိယႏွစ္ စာသင္ႏွစ္ရဲ႕ ပထမပိုုင္းကာလမွာေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ဘ၀ရဲ႕ မုုန္တိုုင္းတစ္ခုုဟာ ကၽြန္မတိုု႔မိသားစုုထဲကိုု၀င္ေရာက္တိုုက္ခတ္လာပါေတာ့တယ္၊ နာတာရွည္ေရာဂါသည္အျဖစ္ အိပ္ရာထဲ လဲလာတဲ့ေဖေဖ၊ တစ္ဖက္ကေဖေဖ့ကိုုျပဳစုုရင္း အိမ္ဆိုုင္ကေလးဖြင့္ေရာင္းတဲ့ ေမေမ၊ မွဳန္ေ၀ေ၀မ်က္၀န္း ေတြနဲ႔ သူ႔ရဲ႕အိုမင္းလာမွဳေၾကာင့္ဘာမွမလုုပ္ေပးနိုုင္ျခင္းကိုု၀မ္းနည္းေနတဲ့ ကၽြန္မခ်စ္တဲ့ဘိုုးဘိုုး တိုု႔ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြနဲ႕ တျဖည္းျဖည္းအနဳတ္လကၡဏာျပျပီး ခၽြတ္ျခံဳက်လာတဲ့ အိမ္ရဲ႕စည္းပြားေရးအေျခအေန ေတြကိုု ၾကည့္ျပီး ကၽြန္မဆံုုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုုခ်ခဲ့တယ္၊ ၀င္ေငြရတဲ့ အလုုပ္တစ္ခုုခုုလုုပ္မယ္ဆိုုျပီးေတာ့ေပါ့။
အေ၀းသင္တကၠသိုုလ္ကိုုေျပာင္းျပီေနာက္ ကၽြန္မ အလုုပ္တစ္ခုုကိုု အင္တိုုက္အားတိုုက္ရွာခဲ့တယ္ သာမန္ရြက္ၾကမ္းရည္ၾကိဳရုုပ္ရည္သာရွိျပီး အတတ္ပညာလည္း ဘာမွမည္မည္ရရ မရွိတဲ့ ဒုုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသူမိန္းကေလးတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မ အတြက္ေတာ့ အလုုပ္တစ္ခုုရရွိေအာင္ၾကိဳးစားရတာ တကယ္ကိုု မလြယ္ကူခဲ့ပါဘူး၊ ေလ်ာက္ထားသမွ် အလုုပ္ေတြရဲ႕ အခ်ိဳ႕ကသာလူေတြ႕စစ္ေဆးခဲ့ေပမယ့္ တစ္ေနရာစာမွ်ေသာ အလုုပ္ကေလးကိုုေတာင္မွ ကၽြန္မ မရ၇ွိခဲ့ပါဘူး၊

တစ္ေန႔မွာေတာ့ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ေက်ာင္းကသူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးႏွင့္ အလုုပ္အေၾကာင္း စကားေျပာရင္ သူမလည္း တဖက္နိုုင္ငံနယ္စပ္မွာ အလုုပ္သြားလုုပ္မယ္ဆိုုတာကိုု သိရွိခဲ့ရတယ္၊ သူမရဲ႕မိတ္ဆက္ေပးျခင္းအရ ကၽြန္မအတြက္လည္းအလုုပ္လုုပ္ခြင့္ရေအာင္ ကူညီခဲ့ၾကတယ္၊ စက္ရံုုမွာအ လုုပ္လုုပ္ရမွာ ျဖစ္ျပီးလစာေငြကလည္းမက္ေမာေလာက္စရာမိုု႔ ကၽြန္မ တဖက္နိုုင္ငံ နယ္စပ္မွာ အလုုပ္ သြား  လုုပ္ဖိုု႔ ဆံုုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္၊ ေဖေဖ ေမေမ နဲ႔ ဘိုုးဘိုုးတိုု႔ကိုု ဒီအေၾကာင္းေျပာျပေတာ့ စိတ္ပူစြာနဲ႕ မသြားေစလို ခဲ့ၾကဘူး၊ အတန္တန္ရွင္းျပရင္း အတုုအေယာင္ မဟုုတ္ေၾကာင္း သက္ေသေတြ ျပေတာ့မွ အိမ္ရဲ႕ ယိုုယြင္းေနတဲ့ စီးပြားေရးအေျခအေနေၾကာင့္ ခြင့္မျပဳခ်င္ဘဲ ခြင့္ျပဳလိုုက္ရတာေပါ့ ၊ 

ဘယ္လုုိျဖစ္ျဖစ္ကၽြန္မကေတာ့ အားအင္ေတြ အျပည့္အ၀နဲ႔ အလုုပ္သြားေရာက္လုုပ္ကိုုင္ဖိုု႔ကိုု တက္ၾကြစြာျပင္ဆင္ေနခဲ့တယ္၊ တကယ္ေတာ့ကၽြန္မခ်စ္တဲ့ ေဖေဖ၊ ေမေမ နဲ႔ ဘိုုးဘိုုး တုုိ႔နဲ႔ေဝးရာေနရာမွာ ကၽြန္မ မေနလိုုပါဘုူး၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ ခိုုလွံဳခဲ့တဲ့ ေအးခ်မ္းေႏြးျမတဲ့ရင္ခြင္ေတြအတြက္ ကၽြန္မ ကိုုယ္တိုုင္ ေႏြူေထြးမွဳကိုု ေပးနိုုင္တဲ့ ရင္ခြင္တစ္ခုုျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္၊

“ငါ့သမီးက လိမၼာျပီးသားပါ ကိုုယ့္အႏ ၱရာယ္ကိုု ကိုုယ္ၾကည့္ေရွာင္တတ္ပါတယ္ ….. ဘုုရားတရား ကိုုဘယ္ေတာ့မွမေမ့နဲ႔  ”  ဆိုုတဲ႔ ေမေမ႔ရဲ႕စကား

“သရဏဂံုု ၃ ပါး ကိုု အျမဲတည္ေအာင္ ေနပါ”  ဆိုုတဲ့ ဘိုုးဘိုုးရ႕ဲစကား နဲ႕

”ကိုုယ္ကိုုယ္ကိုု ယံုုၾကည္မွဳ နဲ႔ ေလးစာမွဳ ကိုု အျမဲထားပါ” ဆိုုတဲ့ေဖေဖ ရဲ႕စကား

မ်က္ရည္ေ၀့သီေနတဲ့ မ်က္၀န္းေတြကိုုမၾကည့္မိေအာင္ေရွာင္လြဲရင္း စကားသံုုးခြန္းကိုု ရင္မွာပိုုက္ျပီး နယ္စပ္ျမိဳ႕ကေလးကိုု ကၽြန္မထြက္လာခဲ့ပါတယ္၊ ေမေမ့ရဲ႕ တီးတိုုးရွိဳက္သံကိုု ေက်ာခိုုင္းရင္နဲ႔ေပါ့။

၃။

နယ္စပ္ျမိဳ႕ကေလးကိုုေရာက္ျပီး ေနာက္ ႏွစ္ရက္မွာဘဲ ကၽြန္မတိုု႔ လုုပ္ငန္းခြင္ကိုု၀င္ခဲ့ၾကရတယ္၊ ျမန္မာ အမ်ားစုနဲ႔ အတူတူအလုုပ္လုုပ္ရတာမိုု႔ ပင္ပန္းေပမယ့္လည္းေပ်ာ္ရႊင္မိပါတယ္ ၊ ညဘက္ေတြမွာ မိဘေတြကိုု လြမ္းတာကလြဲလိုု႔ေပါ့၊ လကုုန္ရက္လခထုုတ္ရက္ေတြဟာ ကၽြန္မ တိုု႔ေတြရဲ႕ အေပ်ာ္ရႊင္ရဆံုုး ရက္ေတြျဖစ္ပါတယ္၊ ရသမွ် ကိုုခ်ိဳးျခံေခၽြတာျပီး ေမေမ ေဖေဖနဲ႔ ဘိုုးဘိုုးတိုု႔ ဆီကိုုျပန္ပိုု႔နိုုင္ခဲ့တာကိုု ကၽြန္မ ၀မး္သာမဆံုုးျဖစ္ရပါတယ္၊ ကိုုယ့္ရဲ႕သမၼာအာဇီ၀ နဲ႔ ရရွိတဲ့ ေခၽြးနဲစာကေလးနဲ႔ မိသားစုုကိုု အေထာက္အ ကူျပဳခြင့္ရခဲ့တာကိုု ကၽြန္မ ေက်နပ္တယ္ေလ ၊ ဒီလိုုအတိုုင္းသာ ဆက္လက္လုုပ္ကိုုင္ခြင့္ရရွိေန မယ္ဆိုုရင္ ေနာက္ႏွစ္ႏွစ္ သံုုးႏွစ္မွာ အိမ္ျပန္လာနိုုင္ျပီဆိုုျပီး မိဘေတြကိုုလည္း အသိေပးခဲ့တယ္၊

၀မ္းသာ၀မ္းနည္းနဲ႔ လွိဳက္ခါေနတဲ့ ေမေမ ေဖေဖ နဲ႔ ဘိုုးဘိုး တိုု႔ရဲ႕ အသံကိုုၾကား၇ေတာ့ မ်က္ရည္ေတြ အသံတိတ္က်ေနရင္း နာခိုုေနၾကရင္ခြင္ေတြ ရွိရာကိုု အေျပးသြားခ်င္မိတယ္၊ စိတ္ကိုု တင္းရင္း ေဖေဖ့ရဲ႕စကားသံေတြကိုု ျပန္လည္ၾကားေယာင္မိပါတယ္၊ စိတ္ခ်ပါေဖေဖ  သမီးကိုုယ့္ကိုုယ္ ကိုုယ္ ယံုုၾကည္မွဳနဲ႔ ေလးစားမွဳအျမဲ ထားပါ့မယ္၊

အဆင္ေျပျခင္းဆိုုတာ ကၽြန္မအတြက္ အျမဲတမ္း မရွိဘူးဆိုုတာကိုု လုုပ္ငန္းခြင္ကိုု ၀င္အျပီး တစ္ႏွစ္ခြဲ အၾကာမွာ သိရွိရပါတယ္၊ ေနာက္ႏွစ္လ ဆိုု စက္ရံုုပိတ္ေတာ့မယ္ဆိုုတဲ့ အေၾကာင္းၾကားရေတာ့ ကၽြန္မ တိုု႔မ်က္ရည္က်ခဲ့ရတယ္ ၊ တစ္ႏွစ္ခြဲေက်ာ္ေက်ာ္ ရင္းႏွီးခင္မင္ခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေ၀းျပီး တစ္ေယာက္တစ္ေနရာဆီကိုု ေ၇ာက္ရဦးေတာ့ မွာဘဲဆိုုတဲ့အေတြးေတြနဲ႔ေပါ့၊ ဘဝဆိုုတာ တသမတ္ ထည္းမရွိဘဲ အခ်ိန္မေရြးေျပာင္းလဲေနတတ္တာကိုုးေလ ၊

ဒီလိုုနဲ႔ မ်ားမၾကာမီအခ်ိန္အတြင္မွာဘဲ ကၽြန္မတိုု႔ အလုုပ္သစ္ကိုုရွာၾကတယ္၊ တဖက္နိုုင္ငံရဲ႕ ဘာ သာစကားကိုုအေတာ္အတန္ အသင့္ေျပာေနနိုုင္ၾကျပီမိုု႔ ေနာက္အလုုပ္တစ္ခုုကိုု အရမ္းၾကီး ခက္ခက္ခဲခဲ မဟုုတ္ဘဲ ရရွိခဲ့တယ္ ၊ အေအးခန္းထဲမွာ အေအးခန္း၀တ္စံုုေတြ၀တ္ျပီးငါးေရြးရတဲ့ အလုုပ္မိုု႔ ပင္ပန္းေပ မယ့္ လုုပ္အားခ ကေတာ့ အရင္အလုုပ္ထက္ပိုုေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ပိုုင္ရွင္က တဖက္နိုုင္ငံသား ျဖစ္ေနျခင္းႏွင့္ သူေဌးလူယံုုရဲ႕ နိုုင္ထက္စီးနင္း စကားေတြကိုုေတာ့ အင္မတန္သည္းညည္းခံရပါတယ္၊ လစာ ေကာင္းျခင္းနွင့္ အခ်ိန္ပိုုလုုပ္ခြင့္ မ်ားမ်ားသာမရရင္ ကၽြန္မတိုု႔ ဒီအလုုပ္မွာ ဆက္လုုပ္ျဖစ္မယ္မထင္ ပါဘူး။

ပထမပိုုင္းခုုနစ္လ ရွစ္လေလာက္သာ လုုပ္ခေတြအခ်ိန္ပိုုေၾကးေတြမွန္မွန္၇ေပမယ့္ ေနာက္ပိုုင္း အခ်ိန္ေတြမွာ သူေဌးရဲ႕လူယံုု ေခါင္းပံုုျဖတ္ျခင္းကိုုတျဖည္းျဖည္း ခံလာၾကရတယ္၊ အလုုပ္က ထြက္သြား ဖိုု႔ရာက်ေတာ့လည္း ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕ နိုုင္ငံကူးလက္မွတ္ေတြကိုု သိမ္းဆည္းထားတာေၾကာင့္ ဘယ္ကိုုမွ ထြက္ သြားလိုု႔ မရနိုုင္ခဲ့ဘူး၊ ေနထိုုင္ခြင့္ႏွင့္ ျပည္၀င္ခြင့္ ကလည္း ကုုန္ဆံုုးသြားေတာ့ ကၽြန္မတိုု႔မွာ အင္မတန္မွ ဒုုကၡေရာက္ၾကရတာေပါ့၊ ေခါင္းပံုုျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကိုုလည္း မခံစားနိုုင္ၾကေတာ့တဲ့ အခါမွာ ကၽြန္မတိုု႔ ရဲ႕ နိုုင္ငံ ကူးလက္မွတ္ေတြျပန္ရဖိုု႔ တခုုခုု ကိုုစီစဥ္ဖိုု႔ ဆံုုးျဖတ္ၾကရတယ္၊ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ရွိသမွ် ကိုု ျခစ္ကုုတ္စုု ေဆာင္းျပီး သူေဌးရဲ႕လူယံုုကိုု ဘတ္ေငြ ၈၀၀၀ စီေပးျပီး ကၽြန္မႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ိဳ႕ နိုုင္ငံကူးလက္မွတ္ ေတြကိုု ျပန္ရယူခဲ့ၾကပါတယ္၊

ဒိအခ်ိန္ကာလေတြကေတာ့ ကၽြန္မဘ၀ရဲ႕ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲရတဲ့ အခ်ိန္ကာလေတြလိုု႔ေျပာလိုု႔ ရပါတယ္။ အိမ္ကိုုလည္းေငြျပန္မပိုု႕နိင္  ဘဲ ကိုုယ္ကိုုယ္တိုုင္ေတာင္ အနိုုင္ နိုုင္ရပ္တည္ေနရတဲ့ ကာလ ေတြေပါ့၊ မိဘေတြကိုုေတာ့ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္လိုု႔ တစ္ခြန္းတစ္ပါဒမွ် မေျပာခဲ့ပါဘူး၊ မ်က္စိေအာက္ မွာ ရွိမေနတဲ့ သမီးငယ္အတြက္ အေတြးေတြနဲ႕ ပူပန္မေနေစခ်င္လိုု႔ပါ။ ေဖေဖ ..ေဖေဖ့ရဲ႕စကားတစ္ခြန္း ဟာ ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္မယ့္ လမ္းေတြအတြက္ အင္အားတစ္ခုုျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီအတြက္ေဖေဖ့ကိုု ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ေဖေဖ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုုခံသာတာက ေမေမ ဟာ ကၽြန္မ အေစာပိုုင္းကာလက ေပးပိုု႔ထားတဲ့ေငြေလးေတြနဲ႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ကုုန္စံုုဆိုုင္အလတ္စားေလးတစ္ဆိုုင္ျဖစ္ေအာင္တည္မျပီးျဖစ္ ေနပါတယ္။ ေဖေဖ့ ရဲ႕က်န္းမာေရးအေျခအေနကလည္းစိုုးရိမ္စရာမရွိေတာ့ဘဲ အနည္းငယ္ထူထူ ေထာင္ေထာင္ရွိလာခဲ့ျပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္မ နဲနဲေတာ့ေျဖသာပါတယ္၊ ဘဝဆိုုတာကိုုလည္း တျဖည္း ျဖည္းနဲ႔နားလည္သေဘာေပါက္လာခဲ့တယ္၊ ဘယ္အေကြ႕မွာ ဘယ္တက္နဲ႔ေလွာ္ရမယ္ဆိုုတာကိုုလည္း သေဘာ ေပါက္လာခဲ့ျပီ၊

၄။

ဒီလိုုအခ်ိန္မွာ ရပ္တည္ဖိုု႔အတြက္တခုုခုုလုုပ္ရမယ္ဆိုုျပီး အတူလာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းနဲ႕တိုုင္ပင္ျပီး ကၽြန္မတိုု႔ ဘဲကေလာ္ ဆိုုတဲ့ ဒုုကၡသည္စခန္းကိုု ေရာက္ရွိလာၾကတယ္၊ ဘဲကေလာ္စခန္းဟာ ထိုုင္းျမန္မာနယ္စပ္မွာရွိေနတဲ့ ဒုုကၡသည္စခန္းေတြထဲက စခန္းတစ္ခုုျဖစ္ပါတယ္။ဘဲဥ ကုုန္သည္အျဖစ္ အနွီစခန္း မွာ ဘဲဥလက္လီ လက္ကား ေရာင္းခ်ခဲ့ၾကတယ္၊ စည္းပြားေရးအရ အဆင္ေျပသလိုုရွိေပမယ့္ သက္တမ္း မရွိေတာ့တဲ့ နိုုင္ငံကူးလက္မွတ္ေၾကာင့္ ကၽြန္မတိုု႔ မၾကာခဏ စိတ္ဒုုကၡေရာက္ခဲ့ၾကရတယ္၊ ျပင္းထန္လွတဲ့ရာသီဥတုုရွိတဲ့ ဘဲကေလာ္ဟာ ေဆာင္းတြင္းကာလေတြမွာ အပူခ်ိန္ဟာ ေ၇ခဲမွတ္ေအာက္ က်ဆင္းသလားထင္ရတယ္၊ ခ်မ္းေအးလြန္းတာေၾကာင့္ ညေနေရာက္တာနဲ႔ အိမ္ေအာက္ေတြမွာမိးပံုု ေတြဖိုုထားၾကရတယ္၊ ကၽြန္မတိုု႔လိုု ဒုုကၡသည္ စာရင္၀င္လည္းမဟုုတ္ သက္တမ္းရွိတဲ့နိုုင္ငံကူး လက္မွတ္ကိုုကိုုင္ထားသူလည္းမဟုုတ္ၾကတဲ့ ကၽြန္မတိုု႔အတြက္ကေတာ့ လံုုျခံဳေရးႏွင့္ စစ္ေဆးေရးေတြ ၾကားမွာေတာ္ေတာ္ ဗ်ာ မ်ားခဲ့ရတာေပါ့၊

တစ္ေန႔မွာေတာ ့အျခားအဆင္ေျပစရာနည္းလမ္းေတြကိုု ရွာမရတဲ့အဆံုုး ဘဲကေလာ္ အတြင္းမွာ ေနထိုုင္တဲ့ ဘဲဥ ေဖာက္သည္တစ္ေယာက္ရဲ႕ အၾကံေပး ခ်က္အရ ကၽြန္မတိုု႔သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ဘဲကေလာ္စခန္းမွာ ဒုုကၡသည္အျဖစ္ အမည္စာရင္းသြင္းခဲ့ပါတယ္၊ အမည္ စာရင္း၀င္ဖိုု႔လအတန္ၾကာ ေစာင့္ရသလိုု အက်ိဳးေဆာင္ခကိုုလည္း ေတာ္ေတာ္ကေလးေပးလိုုက္ရပါတယ္၊ ဒီအတြက္ ေကာင္းက်ိဳး ကေတာ့ အေရာင္းအ၀ယ္လုုပ္ကိုုင္ရာမွာ စိတ္ညစ္စရာ မလိုုေတာ့သလိုု လံုုျခံဳေရးနဲ႕ စစ္ေဆးေရးေတြကို လည္း စိုုးေၾကာက္စရာမလိုုေတာ့ဘူးေပါ့၊

အမည္စာရင္း၀င္ျပီးတာနဲ႕ ကၽြန္မတိုု႔ ဘဲကေလာ္စခန္းအတြင္းမွာ တရား၀င္ေနထိုုင္ခြင့္ရရွိခဲ့တယ္၊ ေထာက္ပံ့ေၾကးအနည္းငယ္ႏွင့္ အသံုုးအေဆာင္ အခ်ိဳ႕ကိုုလည္းရရွိခဲ့ပါတယ္၊ ဘဲဥေရာင္း၀ယ္ရင္းနဲ႔ပဲ ကၽြန္မတိုု႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ အဆင္ေျပေျပျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္၊ မိဘထံကိုုလည္း ပံုုမွန္ေငြပိုု႔နိုုင္ခဲ့တယ္၊

“ သမီးေလး ဘယ္ေတာ့ျပန္လာမွာလ”ဲ ဆိုုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္တၾကီးအေမးစကားကိုု

“ ေနာက္ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ထပ္စုုျပီးရင္ျပန္လာမယ္.. ဒါဆိုု စတိုုးဆိုုင္ေလးဖြင့္လိုု႔ရျပီ” ဆိုုျပီး ႏွစ္သိမ့္ခဲ့တယ္

အမွန္အတိုုင္း၀န္ခံရင္ ေတာ့ ဒီအခ်ိန္ မွာ အိမ္ျပန္ဖိုု႔ဆိုုတာထက္ ေငြရွာဖိုု႔ကိုု ပိုုျပီးအားသန္ေနခဲ့ပါတယ္၊ ခိုု၀င္ရတာ ကိုု ႏွစ္သက္လွပါတယ္ဆိုုတဲ႔ ရင္ခြင္ေတြကိုုလည္းေမ့လိုု႔ေပါ့၊

စခန္းအတြင္မွာရွိတဲ့ မိသားစုုေတြ အခ်ိဳ႕ဟာ UN အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အစီအစဥ္နဲ႔ ကမာၻ႔နိုုင္ငံ အႏွံ႕အ ျပားကိုု ပိုု႔ေပးေနတာေတြ႔ရေတာ့ ကၽြန္မ တိုု႔ မွာလည္း မိမိေမြးရပ္ေျမကိုု ျပန္ဖိုု႔ထက္ နိုုင္ငံရပ္ျခားတိုုင္းျပည္ ၾကီးမ်ားကိုုသြားခ်င္တဲ့ စိတ္ အၾကီးအက်ယ္၀င္ခဲ့ ပါတယ္၊ ျမန္ျမန္သြားနိုုင္ေရးကိုုလည္း အားတက္သေရာ ၾကိဳးစားပမ္းစား လိုုက္လံစံုုစမ္းခဲ့ၾကတယ္။

ဒိလိုုနဲ႕ ဘဲကေလာ္ ကိုုေရာက္ျပီး သံုုးႏွစ္ခြဲ ေက်ာ္ေက်ာ္ အၾကာ အစစအရာရာ စစ္ေဆးမွဳခံယူျပီး ေနာက္ ကၽြန္မတိုု႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ အမည္စာရင္းဟာ နိုုင္ငံျခားတိုုင္းျပည္ေတြကိုုပိုု႔မယ့္ စာရင္းထဲမွာပါလာပါ တယ္၊ ဒါေပမယ့္ သြားရမယ့္ နိုုင္ငံ ေတြကေတာ့ မတူၾကဘူးေပါ့၊ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းက အဂၤလန္နိုုင္ငံကိုပါ သြားျပီး ကၽြန္မကေတာ့ ၾသစေၾတးလ်ား နိုုင္ငံကိုုသြားရမွာျဖစ္ပါတယ္ ၊ ျပည္၀င္ဖိုု႔အတြက္ ေဆးစစ္၊ေသြး စစ္ရင္း ေနရာသစ္ အတြက္ ရင္ခုုန္ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျပင္ဆင္ခဲ့ၾကပါတယ္၊ ေဖေဖ ေမေမ တိုု႔ကိုုေတာ့ ၾသစေၾတးလ်ားနိုုင္ငံကိုုသြား ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အေျခတက်ျဖစ္တာနဲ႔ျပန္လာ မည္ျဖစ္ေၾကာင္းဖုုန္း ဆက္အေၾကာင္းၾကားခဲ့ပါတယ္၊  ေဖေဖ ေမေမတိုု႔ သူတိုု႔သမီးကေလးကိုု လြမ္းဆြတ္ေနမွာျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္ေပမယ့္ ဘ၀ရဲ႕တက္လမ္းလိုု႔ ထင္မွတ္ရာေနရာကိုုေရွးရွဳရင္း ေႏြးေထြးလွပါတယ္လိုု႔ ဆိုုခဲ့တဲ့ရင္ ခြင္ေတြကိုု ကၽြန္မ ေက်ာေပးေလ်ာက္ခဲ့ပါတယ္၊

၅။

ၾသစေၾတးလ်ားနိုုင္ငံကိုုကၽြန္မႏွင့္အတူ မိသားစုု ၆၀ေက်ာ္ေရာက္ရွိလာပါတယ္၊ ေလဆိပ္ကိုုအေရာက္မွာပဲ MDA လိုု႔ေခၚတဲ့အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုုက လာၾကိဳပါတယ္။  ကၽြန္မတိုု႔ေနထိုုင္ ဖိုု႔ ေနရာခ်ထားေပးတဲ့ျမိဳ႕က  Queensland State ရဲ႕ျမိဳ႔ေတာ္ Brisbane City  အနီးမွာရွိတဲ႔ Logan လိုု႔ေခၚတဲ့ျမဳိ႔ေလးပါ၊ MDA အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ျမန္မာလုူမ်ိဳးေတြကပဲ ကၽြန္မတိုု႔ကိုု အစစ အရာရာ အကူအညီေပးခဲ့ပါတယ္၊ အဂၤလိပ္ စကားနားမလည္သူေတြအတြက္ ျမန္မာစကားျပန္မ်ားကိုုလည္းစီစဥ္ ေပးထားပါတယ္၊ volunteer လိုု႔ေခၚတဲ့ အခမဲ့ ကူညီသူအမ်ားအျပားကိုုေတြ႔ရျပီး ပရိေဘာဂအျပည့္ အစံုုပါတဲ့ေနအိမ္ေတြကိုု စီစဥ္ေပးထားတဲ့အတြက္ ကၽြန္ မ အလြန္အ့ံၾသရပါတယ္၊ မိသားစုုေတြအ တြက္ တိုုက္ခန္းေတြ စီစဥ္ေပး ျပီး ကၽြန္မတိုု႔လိုု လူလြတ္ေတြအတြက္ Share House ေတြစီစဥ္ေပးပါ တယ္၊

ေရာက္ရွိျပီးတစ္လအၾကာမွာေတာ့ အဂၤလိပ္စကားမတတ္သူမ်ားကိုု ေက်ာင္းတက္နိုုင္ရန္စီစဥ္ ေပးျပီး အလုုပ္လုုပ္ခ်င္သူမ်ားကိုု အလုုပ္လုုပ္ ကိုုင္နိုုင္ရန္ သက္ဆိုုင္ရာလုုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာ သင္တန္းေပးခဲ့ ပါတယ္၊ ကၽြန္မကေတာ့ အဂၤလိပ္စာ ႏွင့္ စကားကိုု အတန္အသင့္ ေျပာဆိုုနိုုင္ျခင္းေၾကာင့္ အလုုပ္လုုပ္ဖိုု႔ ကိုု ေရြးျခယ္ခဲ့ပါတယ္၊ အဲဒီေနာက္ ကၽြန္မ စည္သြပ္ဗူးစက္ရံုုတစ္ခုုမွာ အလုုပ္ရရွိခဲ့ပါတယ္၊ နယ္စပ္ျမိဳ႕ေလးက စက္ရံုုေတြမွာလိုု ေခါင္းပံုုျဖတ္ျခင္း ၊ အလုုပ္ကိုု မတန္တဆ မလုုပ္ခိုုင္ျခင္းတိုု႔ေၾကာင့္ အလုုပ္လုုပ္ရတာကိုု ကၽြန္မ အင္မတန္စိတ္ေက်နပ္ခဲ့ပါတယ္၊ ဒီလိုုနဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕မျမင္ရတဲ႔ အနာဂတ္ဆိုုတာ အတြက္ အေကာင္းဆံုုးျဖစ္ေအာင္ၾကိဳတင္ျပင္ခဲ့တာေပါ့။

ေရာက္ခါစမွာေတာ့ ေနရာအသစ္အဆန္းႏွင့္ အေတြ႕အၾကံဳ အသစ္ေတြေၾကာင့္ ေပ်ာ္သလိုုလိုု ရွိေပမယ့္ ကာလအတန္ၾကာတဲ့အခါမွာ အင္မတန္ရုုပ္၀တၳဳဆန္တဲ့ အင္မတန္မွ တိုုးတက္ေနတဲ့ ဒီေနရာကိုု ကၽြန္မျငီးေငြ႕စျပဳလာပါ တယ္၊ အလုုပ္ႏွင့္အိမ္ အိမ္ႏွင့္အလုုပ္ ျပန္ေရာက္လာရင္ ကိုုယ္ရထားတဲ့အခန္း ငယ္ေလးထဲေနျပီး ၾကိတ္ငိုုရတဲ့ ေန႔ေတြလည္းမ်ားလာပါတယ္၊ ဒီခ်ိန္မွာကၽြန္မ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးဆူဆူ ညံညံရွိတဲ့ ကၽြန္မေနထိုုင္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဆင္ေျခဖုုန္းရပ္ကြက္ကေလးကိုု အင္မတန္မွလြမ္းဆြတ္မိျပီ၊ ေဖေဖ ေမေမ တိုု႔ဆီ အေျပးသြားျပီးျပန္ေတြ႕ခ်င္ေပမယ့္ ခရီးသြားလက္မွတ္သာရွိျပီး နိုုင္ငံကူးလက္မွတ္မရွိတဲ့ အတြက္ ခ်စ္ခင္ျမတ္နိုုးရပါေသာ မိဘမ်ားကိုု ျမင္ေတြ႔ခြင့္ရရွိဖိုု႔ရာ နိုုင္ငံသားလက္မွတ္ရတဲ့အထိေစာင့္ ရမွာျဖစ္ပါတယ္၊ ကၽြန္မစိတ္္ထဲမွာ ကၽြန္မမိဘေတြရွိတဲ့ ကၽြန္မေနထိုုင္ခဲ့တဲ့ေနရာကေလးနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ေ၀းသြားသလိုု ခံစားလာရပါတယ္၊ ငါလုုပ္ခဲ့တာေတြ မွားမ်ားမွားသြားျပီလား ဆိုုတဲ့အေတြးေတြ ၀င္လာမိ သလုုိ ဘာမွ ျပန္ျပင္လိုု႔ မရေတာ့ဘူးဆိုုတာကိုုလည္း စိတ္ထိခိုုက္စြာ သိရွိလိုုက္ရတာေပါ့ ၊

ဒီလိုုနဲ႕ထိုုစည္သြပ္ဗူးစက္ရံုုမွာ အလုုပ္လုုပ္ကိုုင္ေနရင္း ကၽြန္ရဲ႕လုုပ္ေဖာ္ကိုုင္ဖက္တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုုမင္းေအာင္ ႏွင့္ ေမတၱာမွ်ခဲ့ျပီး လက္ထပ္ခဲ့ပါတယ္၊ မိဘ အစံုုအလင္ေရွ႕မွာ လက္ထပ္ထိန္းျမားလိုုတဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕ ဆႏၵကေတာ့ မျပည့္နိုုင္ခဲ့ပါဘူး၊ မိဘေတြထံကိုု တစ္ပတ္တစ္ေခါက္ေလာက္ ဖုုန္ဆက္ရင္းနဲ႔ဘဲ ကၽြန္မရဲ႔လြမ္းဆြတ္မွဳေတြကိုု ေျဖေျဖာက္ခဲ့ရပါတယ္၊ ကၽြန္မ ကိုု နားလည္နိုုင္တဲ့ ခင္ပြန္းကိုု လည္း ကၽြန္မ ေက်းဇူးတင္ရပါတယ္၊ ေအးခ်မ္းတဲ့ ခင္ပြန္းသည္ရဲ႕ရငိခြင္ရိပ္မွာ ခိုုလွံဳရင္း ေႏြးေထြးတဲ့ မိဘရဲ႕ရင္ခြင္ကိုု အမွတ္ရ ေနမိတာကိုုေတာ့ ကၽြန္မ ကိုု နားလည္နိုု္င္ၾကမယ္ လိုု႔ထင္ပါတယ္၊

ကၽြန္မ ရဲ႕မိဘေတြ အတြက္ ရင္ခြင္တစ္ခုု ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္မဟာ သူတိုု႔အတြက္ ေႏြးေထြးျခင္းကိုု ေပးနိုုင္တဲ့တကယ့္ရင္ခြင္တစ္ခုု မျဖစ္နိုုင္ခဲ့တာကိုု တစ္ခါတစ္ရံမွာ ကၽြန္မ စဥ္းစားမိပါတယ္၊ ေငြေၾကးတစ္ ခုသာေပးနိင္ခဲ့တာကိုု ကုုိယ့္ကိုုယ္ကိုုယ္ အသံေကာင္းဟစ္ျပီး ငါဟာ မိဘေတြအတြက္ေႏြးေထြးတဲ့ ခိုုနား ရာရင္ခြင္တစ္ခုုျဖစ္ရမယ္လိုု႔ ၾကံဳး၀ါးခဲ့တဲ့ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုုယ္ရွက္မိပါတယ္၊ နားလည္းမွဳ အျပည့္အ၀ ထာားရွိေပးတဲ့ ေဖေဖနဲ႔ေမေမ ကေတာ့ ေရာက္တဲ့ ေနရာမွာ အဆင္ေျပေျပေနတတ္ေအာင္ေနဖိုု႔ သူတိုု႔ကိုု မစိုုးရိမ္ဖိုု႔ ဖုုန္းဆက္တိုုင္း အားေပးခဲ့တယ္ ၊ ခြင့္လႊတ္ပါလိုု႔ မေျပာျဖစ္ေပမယ့္ ေက်ာခိုုင္ထြက္သြားတဲ့ သမီး ငယ္ကိုု လြမ္းဆြတ္တမ္းတစြာနဲ႔ သမီးရဲ႕ေကာင္းေၾကာင္းေတြကိုု ေျပာဆိုုျပီးအလြမ္းေျဖေနမယ့္ ေဖေဖ ေမေမ နဲ႔ဘိုုးဘိုုး တိုု႔ကိုု ကၽြန္မ ေန႔စဥ္ေန႔တိုုင္း ကန္ေတာ့ ေတာင္းပန္ခဲ့ပါတယ္ ။

၆။

လက္ထပ္ျပီးတစ္ႏွစ္ခြဲ အၾကာမွာသမီးကေလး ျမတ္စုမင္းေအာင္(ခ)  Danielle Aung ကိုုေမြူဖြားခဲ့ တယ္၊ သမီးကေလးကိုုေမြးဖြားျပီးေနာက္ပိုုင္းကၽြန္မ မိဘမ်ားရဲ႕ ေမတၱာကိုု ပိုုမိုုနားလည္လာခဲ့ပါတယ္၊ သမီးကေလးကိုုကၽြန္မ အသက္ႏွင့္အမွ် ခ်စ္သလိုု ကၽြန္မ မိဘမ်ားကလည္း ကၽြန္မ ကိုု ခ်စ္ၾကမယ္ဆိုုတာ ကၽြန္မခံစားသိရွိခ့ဲရင္းမိဘမ်ားကိုု ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေတြ႔ခ်င္ျမင္ခ်င္လာခဲ့တယ္၊ ကံအေၾကာင္းမလွစြာဘဲ ကၽြန္မရဲ႕မိဘမ်ားဟာ သူတိုု႔ရဲ႕ေျမးမေလးကိုု မျမင္ဖူးၾကရွာေသးဘူးေလ၊ မိဘေတြဆီသြားဖိုု႔ရာလည္း  ကၽြန္မတိုု႔မွာ ကနိုုင္ငံကူးလက္မွတ္ မရွိတာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကိုု ဆိုုးပါတယ္၊ အိုုမင္းရင့္ေရာ္ေနၾက ေတာ့မွာျဖစ္တဲ့ ဘိုုးဘိုုး ၊ ေဖေဖႏွွင့္ ေမေမ ကိုု ျမင္ေတြ႔ခ်င္စိတ္ေတြ နဲ႔ကၽြန္မကေတာ့ ႏြမ္းလွ်လိုု႔ေနပါ ေတာ့တယ္၊ ကၽြန္မ ရဲ႕ လြမ္းဆြတ္ေနမွဳကိုု မၾကည့္ရက္တဲ့ ခင္ပြန္းကေတာ့ နိုုင္ငံသားလက္မွတ္ရတာနဲ႔ ေဖေဖေမေမ တိုု႔ထံကိုု လိုုက္ပိုု႔ေပးမယ္ လိုု႔ကတိျပဳပါတယ္၊ ေၾသာ္ .. ေနာက္ထပ္ တစ္ႏွစ္ခြဲေက်ာ္ေက်ာ္ကိုု ေစာင့္စားရဦးေတာ့မွာ ေပါ့၊ ဘယ္လုုိဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေရာက္ရွိျပီး ေလးႏွစ္ျပည့္ရင္ နိုုင္ငံသားအျဖစ္ေလ်ာက္ ထားျပီးနဲ႔ နိုုင္ငံကူးလက္ မွတ္ရရွိမွာျဖစ္လိုု႔ သိပ္မၾကာေတာ့တဲ့ အခ်ိန္တစ္ခုုကိုုသာေစာင့္ေမွ်ာ္ေနရ ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္ ၊

ကံေကာင္းျခင္းေတြဟာ အေဖာ္ႏွွင့္ မလာေပမယ့္ မဆင္မေျပျခင္းေတြကေတာ့ အေဖာ္အေပါင္းနဲ႔ လာတတ္ၾကတယ္ ဆိုုတာကေတာ့ မိဘရင္ခြင္က ထြက္လာျပီးကတည္းကကၽြန္မနားလည္သိရွိခဲ့တဲ့ဘာ သာရပ္တစ္ခုုျဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻ႔စည္းပြားေရးက်ဆင္းျခင္းကိုု အေၾကာင္းျပဳျပီး ကၽြန္မတိုု႔ စက္ရံဳလည္း စည္းပြား ေရးက်ဆင္းလာတာေၾကာင့္ လုုပ္သက္နုုု၀န္ထမ္း အခ်ိဳ႔ကိုု အလုုပ္မွရပ္နားလိုက္ပါတယ္၊ ကၽြန္မနွင့္ ကၽြန္မခင္ပြန္းအပါအ၀င္ ၀န္ထမ္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အလုုပ္လက္မဲ့ဘ၀ကိုုေရာက္ရွိခဲ့ၾကပါ တယ္၊ Mortgage နဲ႔ ၀ယ္ထားတဲ့ အိမ္အတြက္၊ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ကၽြန္မတိုု႔ ေခါင္းမီးေတာက္မ တတ္ ပူပန္ေသာကမ်ားခဲ့ၾကရပါတယ္၊ ေလ်ာက္ထားသမွ် အလုုပ္မ်ားကလည္း စည္းပြားေရးက်ဆင္း တာကိုု အေၾကာင္းျပဳျပီး ၀န္ထမ္းအသစ္ကိုု မခန္႔နိုုင္ၾကပါဘူး၊ ဒီေတာ့ကၽြန္မတိုု႔ တခုုခုုလုုပ္ၾကဖိုု႔ၾကံစည္ တိုုင္ပင္ၾကရပါေတာ့တယ္၊

ေနာက္ဆံုုးေတာ့ စြန္႔စာျခင္းတစ္ခုုကိုု ျပဳလုုပ္ၾကဖိုု႔ ကၽြန္မႏွင့္ ခင္ပြန္းသည္တိုု႔ ဆံုုးျဖတ္လိုုက္ၾက ပါတယ္၊ ဘုုရင့္ေနာင္ေဖာင္ဖ်က္တာထက္ဆိုုးတဲ့ ေနအိမ္ကိုုဘဏ္မွာအေပါင္ထားျပီး ေခ်းေငြထုုတ္ယူခဲ့ၾက ပါတယ္၊ ရရွိတဲ႔ေခ်းေငြႏွင့္ ဆိုုင္ေနရာငယ္ငယ္တစ္ခုုကိုု ငွားရမ္းျပီး ကၽြန္မတိုု႔ Take away စားေသာက္ ဆိုုင္ေလးတစ္ဆိုုင္ကိုု ထူေထာင္ခဲ့ၾကတယ္ေလ၊ ယိုုဒယားျမန္မာနယ္စပ္မွာ ေနထိုုင္အလုုပ္လုုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြေၾကာင့္ ကၽြန္မယိုုးဒယား အစားအစာႏွင့္ တရုုပ္အစားအစာ တိုု႔ကိုု ေတာ္ေတာ္တန္ တန္ခ်က္ျပဳတ္တတ္ခဲ့ပါတယ္ ၊ သိပ္မမ်ားလွတဲ့ ဟင္းအမယ္ အခ်ိဳ႕တိုု႔ကိုု လက္ကမ္းစာေစာင္ေလးမ်ား ရိုုက္ျပီး လိုုက္လံေ၀ငွရင္း ေခ်းေငြအတြက္ ကၽြန္မတိုု႔ ပူပန္ေနၾကပါတယ္၊ အခ်ိန္မီျပန္မဆပ္နိုုင္ရင္ ေနစရာအိမ္လည္းေပ်ာက္မွာမိုု႔ ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕ စြန္႔စားမွဳဟာ အင္မတန္မွ အရင္းအႏွီးၾကီးလွပါတယ္၊ ဒီအခ်ိန္ မွာ ဘိုုးဘိုုး ေဖေဖ ႏွင့္ ေမေမတိုု႔ရဲ႕ မွာစကား သံုုးခြန္းကိုုျပန္လည္ၾကာေယာင္ခဲ့တယ္၊ ရတနာ သံုုးပါးကို လည္းအရင္ကထက္ပိုုမိုု ဆည္းကပ္ျဖစ္ခဲ့သလိုု အလုုပ္ကိုုလည္း မခိုုမကပ္ဘဲေစတနာတရားျပည့္ျပည့္နဲ့ ၾကိဳးစားပမ္းစား လုုပ္ကိုုင္ခဲ့ၾကပါတယ္၊ ဒီအတြက္ အသီးအပြင့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕ Take Away စားေသာက္ဆိုုင္ ေလးဟာဖြင့္ဖြင့္ျခင္း မေအာင္ျမင္ေပမယ့္ ဖြင့္လွစ္ျပီး ရွစ္လ အၾကာမွာ လူအေတာ္အ တန္သိရွိလာတဲ့ ဆိုုင္ေလးတစ္ဆိုုင္ အျဖစ္ကိုုေရာက္ရွိလာပါေတာ့တယ္၊

ဒီလိုုနဲ႔ တစ္ႏွစ္ခြဲဆိုုတဲ့ အခ်ိန္ကာလဟာလွ်င္ျမန္စြာဘဲကုုန္ဆံုုးခဲ့ပါတယ္ ၊ကၽြန္မရဲ႕ခင္ပြန္းကေတာ့ သူေပးထားတဲ့ ကတိအတိုုင္းကၽြန္မကိုု ကၽြန္မရဲ႕မိဘမ်ားရွိရာေနရာကိုု လုုိက္ပိုု႔ေပးဖိုု႔ စတင္ေဆာင္ရြက္ပါ ေတာ့တယ္၊

ရ။

တကယ္ပါေမေမ .. ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မက ျမန္မာျပည္ကိုုျပန္ဖိုု႔ ျပည္၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္ရမယ္တဲ့ေလ၊ ကိုုယ္တစ္သက္လံုုးနီးပါးေနလာခဲ့တဲ့ ေနရာေဒသကိုု ဧည့္သည္တစ္ေယာက္ အျဖစ္ျပန္ရမွာကိုုေတာ့ ကၽြန္မ၀မး္အနည္းဆံုုးပါ၊ ျမန္မာျပည္မွာေမြး ျမန္မာျပည္မွာၾကီးလိုု႔ဆန္စပါးကရတဲ့ ထမင္းကိုုစားခဲ့တဲ့သူတစ္ေယာက္က ကိုုယ့္ေမြးရာေနရပ္မွာ ဧည့္သည္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ေနရမယ္တဲ့ လား ၊ ေမေမေရ ကၽြန္မရဲ႕ သမီးကေလးကိုု သြက္လက္ထက္ျမက္ရဲရင့္ျပီးယဥ္ေက်းတဲ့ ျမန္မာမိန္းကေလး အျဖစ္ ကၽြန္မ ျမင္ခ်င္တာပါ၊ ကၽြန္မေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့လမ္းက မွားခဲ့ျပီးလား ေမေမ၊ ကၽြန္မခိုုလွံဳခ်င္တဲ့ရင္ခြင္ ဟာေဖေဖ ေမေမ တိုု႔ရဲ႕ ေႏြးေထြးတဲ့ရင္ခြင္ျဖစ္သလိုု ေနခ်င္တဲ့ေနရာေဒသကလည္း စိမ္းလန္းတဲ့ ေတာ ေတာင္ေတြ ရဲ႕ရင္ခြင္မွာပါ၊ တကယ္ကိုုဘဲ ကၽြန္မဟာ ေဖေဖေမေမ တိုု႔ အတြက္ ဧည့္သည္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားခဲ့ျပီလား..ျပီးေတာ့ ကၽြန္မ ေပ်ာ္ရႊင္စြာေနခဲ့တဲ့ ေနရာေလးအတြက္လည္းကၽြန္မတိုု႔ သားအမိ ဟာဧည့္သည္ျဖစ္ခဲ့့ျပီလား ေမေမ၊

ကၽြန္မရဲ႕အိမ္အျပန္ခရီးဟာ ရင္ခုုန္စရာေကာင္းသလိုု ၀မ္းနည္းစရာလည္းေကာင္းလွပါတယ္၊ မိမိ အိမ္ကိုု ဧည့္သည္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျပန္ရမယ့္ အိမ္ရွင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ခံစားမွဳကိုု  သင္တိုု႔လည္း နားလည္နိုုင္မယ္ထင္ပါတယ္ ..။ ..။


ပ်ိဳးယု၀သုန္ 

No comments: