Sunday 24 April 2011

နယ္လီ




ေမတၱာၾကီးမားေတာ္မူလွေသာ ဘုုရားသခင္၊ ကၽြန္ုဳပ္သည္ တစ္ေယာက္ထဲ က်န္ခဲ့ျခင္း မွ ကင္းလြတ္ျပီးလ်င္ ေကာင္းကင္ဘံုုတြင္ေရာက္ ရွိေနျပီျဖစ္ေသာ ကၽြနိဳပ္၏ ခ်စ္ခင္ရေသာသူမ်ားႏွင့္ အတူေနရျခင္းငွာ ယခုု အသက္ရွင္ေနရျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ရေစ ..





၁။            
အေမာင္ေရ ႏွင္းပန္းေတြလွိဳင္လွိဳင္ပြင့္ေနတဲ့ ေဆာင္းဦးကာလရဲ႕ လွပတဲ့ေန႔ေလးတစ္ေန႕မွာ အေမာင္နဲ႔ကၽြန္မ လက္ထပ္ခဲ့ၾကတယ္ေနာ္ ၊ စစ္၀တ္စံုုေလးနဲ႕ ခန္႔ျငားတည္ၾကည္လွတဲ့ အေမာင့္မ်က္ႏွာကိုု အားကိုုးျခင္း ခ်စ္ျမတ္ႏိုုးျခင္းေတြ နဲ႕ေမာ့ၾကည့္မိေတာ့ ညင္သာစြာျပံဳးျပတဲ့ အေမာင့္အျပံဳးကိုု ယေန႕ထိျမင္ေနဆဲပါ အေမာင္ ၊ စစ္တြင္းကာလျဖစ္တာေၾကာင့္ ခမ္းခမ္းနားနား မက်င္းပနိုုင္တဲ့ လက္ထပ္ပြဲ အတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနတဲ့ အေမာင့္ကိုု ႏွစ္သိမ့္ရင္း ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕ မဂၤလာဦးကာလဟာ ေပ်ာ္စရာေတြနဲ႕ျပည့္ေနခဲ့ တာေပါ့ အေမာင္၊ အေမာင္ခူးေပတဲ့ ႏွင္းပန္းေတြကိုု စားပြဲတင္ပန္းအိုုးအျဖစ္လွပေအာင္ဖန္တီးရင္း အေမာင့္ရဲ႕စႏၷရားတီးသံကိုု နားေထာင္ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြဟာ ကၽြန္မရဲ႕ဘ၀မွာ အလွပဆံုုးအခ်ိန္ေတြေပါ့ ၊ သိုုးေမႊးထိုုးတံေလးနဲ႔ အေမာင့္အတြက္ လည္စီးပုု၀ါေတြ အေႏြးအကၤ် ီေတြကိုု သိုုးေမႊးထိုုးေပးေနခ်ိန္မွာ အေမာင့္ေျပာျပတဲ့တိုုက္ပြဲအတြင္းၾကံဳခဲ့တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြကိုု နားေထာင္ရင္း ျပန္လည္ေ၀ဖန္ ေျပာဆိုုရတာေတြကလည္း မေမ့နိုုင္စရာေတြပါဘဲ ၊
 ခြင့္ရက္ျပည့္လိုု႔ ေရွ႕တန္းျပန္ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကေတာ့ ကၽြန္မ မလိုုခ်င္ဆံုုးအခ်ိန္ေတြေပါ့ အေမာင္ ၊အေမာင္ေျပာတဲ့     “ နယ္လီရယ္ လွပတဲ့ မင္းရဲ႕မ်က္၀န္းျပာျပာေတြထဲမွာ ကိုုယ္မျမင္ခ်င္ဆံုုးက မ်က္ေရေတြပဲကြယ္”  ဆိုုတဲ့ စကားေၾကာင့္ မ်က္ရည္ မက်ေအာင္ထိန္သိမ္းရင္း အေမာင့္ အသံုုးအေဆာင္ေလးေတြကိုု ကူညီသယ္ေပးရင္း အေမာင့္ကိုုလိုုက္ပိုု႔ရတဲ့ကာလေတြကိုု ျမန္ျမန္ေက်ာ္ျဖတ္ခ်င္ခဲ့တယ္အေမာင္ ၊ ေအးျမလွတဲ့ စတက္ဖိုု႔ရွို င္းယားရဲ့ ရာသီဥတုုေအာက္မွာ အေမာင္နဲ႔ ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕အိမ္ေလးထဲ အိမ္ေလးကိုု အလွဆင္ရင္း သပ္ရပ္လွပေအာင္ျပဳျပင္ရင္း အေမာင္ျပန္လာမယ့္ ရက္ေတြကိုု ေရတြက္ေစာင့္ဆိုုင္းေနခဲ့တယ္ .. စစ္သားျဖစ္ေပမယ့္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ေနတတ္တဲ့ အေမာင္ ပန္းပြင့္ေလးေတြကိုု ျမတ္နိုုးတတ္တဲ့ အေမာင့္အတြက္ အေမာင့္ကိုုေစာင့္ရင္း အေမာင္ခ်စ္တဲ့ႏွင္းပန္းေလးေတြကိုု ကၽြန္မတိုု႔အိမ္ေရွ႕ေလးမွာ စိုုက္ပ်ိဳးခ့ဲတယ္၊ အေမာင္နဲ႔ကၽြန္မ ကိုုေ၀းကြာေစတဲ့ အဲဒီ စစ္ ဆိုုတာၾကီးကို  မျဖစ္ခဲ့ရင္ေကာင္းမွာဘဲလိုု ဆုေတာင္းမိတယ္၊ အင္းေလ ဒါကလည္း ကၽြန္မတစ္ေယာက္ထဲရဲ႕ဆုုေတာင္း ျဖစ္မယ္ မထင္ပါဘူး၊ ကၽြန္မလိုုစစ္သားေတြရဲ႕ ဇနီးမယားေတြနဲ႔ က်န္ခဲ့တဲ့မိသားစု၀င္ေတြ အားလံုုးရဲ႕ ဆုုေတာင္းျဖစ္မွာပါ ၊


“နယ္လီေရ ..ကိုုယ္တိုု႔စစ္ပြဲၾကီးက ျပီးဆံုုးခါနီးျပီကြဲ႕ ” ဆိုုတဲ့ အေမာင့္ဆီက ေၾကနန္းစာေရာက္ျပီး  မၾကာမီ ႏွင္းပန္းေတြလန္းလန္း ဆန္းဆနး္ ပြင့္ေနတဲ့ ေန႔တစ္ေန႕ရဲ႕လွပတဲ့ မနက္ခင္းအခ်ိန္ အတြင္းမွာ အေမာင္ဟာ ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕ အိမ္ေလးဆီကိုု ညစ္ေပစြာနဲ႔ျပန္ေရာက္လာခဲ့တယ္၊ အေမာင္ေရ လူနဲ႔ အ၀တ္အစားေတြဟာ ညစ္ေပမွဳန္မွိဳင္း ေနေပမယ့္ အေမာင့္ရဲ႕အျပံဳးနဲ႔ မ်က္လံုုးေတြကေတာ့ မနက္ခင္းေနေရာင္နဲ႔အတူ ေတာက္ပအသက္၀င္လြန္းလွပါတယ္ ၊ ညစ္ေပေနတာကိုု ရွင္းလင္းသုုတ္သင္ရင္း ႏွင္းပန္းေတြခူးရင္း “ နယ္လီေရ ကိုုယ္စစ္တပ္ကအျပီးထြက္လိုုက္ျပီကြယ္.. မင္နဲ႔လည္းအၾကာၾကီးခြဲမေနခ်င္ေတာ့ဘူး .. ကိုုယ္တတ္ထားတဲ့ပညာနဲ႔ အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းကေလးဖြင့္မယ္စိတ္ကူးတယ္ .. မင္းဘယ္လိုုသေဘာရသလဲ” ဆိုုတဲ႔စကားကိုုၾကားရေတာ့ အံ့ၾသ၀မ္းသာလြန္းလိုု႔ အေမာင့္ကိုု စကားေတာင္ ခ်က္ခ်င္းျပန္မေျပာနိုုင္ခဲ့ဘူး ၊ ဒါကိုု အေမာင္ကနားလည္ စြာနဲ႔ကၽြန္မကိုု ညင္သာစြာေပြ႕ပိုုက္ရင္း ရင္ခြင္မွာေထြးေပြ႔ခဲ့တယ္ေလ..




 ၂။
 အဲ့ဒီေနာက္မွာေတာ့ အေမာင္နဲ႔ ကၽြန္မတိုု႔ဟာ အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းကေလးရယ္ ႏွင္းပန္းေတြရယ္ ၾကားမွာ ခ်မ္းေျမ့သာယာတဲ႔ ဘ၀ေလးတစ္ခုုကိုု ပိုုင္ဆိုုင္ခဲ့ၾကတယ္ ၊ ဒီလိုုနဲ႔ေႏြဦးကာလ ေလး သံုုးခုုကိုုလြန္ေျမာက္လာျပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ အေမာင္လည္း ေအာင္ျမင္တဲ့ အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္း ကိုုထူေထာင္နိုုင္ခဲ့တယ္၊ ျပီးေတာ့ အန္ဒရူး နဲ႔ ဒဖိုုေဒးလ္ ဆိုုတဲ့ သားကေလး နဲ႔ သမီးကေလး အေမာင္နဲ႔ကၽြန္မ တိုု႔ရဲ႕ဘ၀ေလးထဲကိုုေရာက္လာခဲ့တယ္ ၊ ၾကင္နာတတ္တဲ့ခင္ပြန္းေကာင္းကိုု ရရွိခဲ့တဲ့အျပင္ ဥာဏ္ရည္ထက္ျမက္ျပီး ေခ်ာေမာလွပတဲ့ သား ႏွင့္သမီးရဲ႕မိခင္ျဖစ္ရတဲ့အတြက္ ကၽြန္မဟာ ေလာကၾကီးမွာ ငါ့ေလာက္ကံေကာင္းတဲ့သူရွိဦးမွာလားလိုု႔ေတာင္ စိတ္ၾကီး၀င္မိတယ္ ၊ ဒီလိုုနဲ႔ သားနွင့္သမီး တျဖည္းျဖည္း အရြယ္ေရာက္လာခဲ့ သလိုု အေမာင္နဲ႔ကၽြန္မလည္း အျဖည္းျဖည္း အရြယ္ေတြ ရင့္လာခဲ့တယ္ေနာ္ ၊


 ေႏြဦးရာသီရဲ႕ေန႔တစ္ေန႔မွာ သားၾကီးအင္ဒရူးဟာ သူခ်စ္ျမတ္နိဳးတဲ့ မိန္းကေလး အစ္ဇဘယ္လာ နဲ႔လက္ထပ္ထိမ္းျမား ခဲ့တယ္ ၊ အဲဒီေနာက္သားၾကီးဟာ သူ႔ရဲ႕ဇနီးကေလးနဲ႔ အတူ ကၽြန္မတိုု႔ေနရာနဲ႔သိပ္မေ၀းလွတဲ့ေနရာမွာ ေျပာင္းေရႊ႕ ေနထိုုင္ခဲ့တယ္ ၊ အေမာင္ေရ အေမာင္ကေတာ့ ေယာက္်ားပီသစြာ ေက်ာင္းအလုုပ္ေတြနဲ႔မအားမလပ္နဲ႔အရင္အတိုုင္း ေပမယ့္ ကၽြန္မကေတာ့ သားၾကီးကိုုလြမ္းတဲ့စိတ္နဲ႔ ေခြယိုုင္ေနခဲ့တယ္၊ ႏွစ္ရက္ျခားတစ္ခါေလာက္ ညေနပိုုင္းေတြမွာ ေရာက္လာျပီး ညစာအတူတူစားၾကေပမယ့္ လစ္ဟာေနတဲ့ကၽြန္မရဲ႕စိတ္ကိုု ရိပ္မိသိရွိတဲ့ အေမာင္က ႏွစ္သိမ့္ေထြးေပြ႕ ရင္း ငယ္စဥ္ကလိုု ႏွင္းပန္းေလးေတြခူးေပျပီး ဗီသိုုဗင္ရဲ႕ေတးသြားအခ်ိဳ႕ကိုု တီးျပခဲ့တယ္ ၊ျပီးေတာ့ “နယ္လီရယ္ မင္းအတြက္ ကိုုယ္အျမဲတမ္း မင္းေဘးနားမွာရွိေနမွာပါကြယ္” ဆိုုတဲ့ အေမာင့္ရဲ႕အားေပးစကားဟာ ကၽြန္မ ကိုု ေနာက္ေန႔ေတြအတြက္ အားေဆးတစ္ပါးျဖစ္ခဲ့တယ္ အေမာင္ ..

သမီးကေလး ဒဖိုုေဒးလ္ ကေတာ့ အသက္ ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ေက်ာ္သည့္တိုုင္ေအာင္ အိမ္ေထာင္မျပဳဘဲ အေမာင့္ရဲ႕ ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းဆရာမ အျဖစ္၀င္ေရာက္လုုပ္ကိုုင္ေနခဲ့ျပီး ကၽြန္မတိုု႔နဲ႕အတူ ေနထိုုင္ခဲ့တယ္ .. ဒီလိုုနဲ႔ ခုုနစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္းမွာ လီယိုုနာ့ဒ္ နဲ႔ ပက္ထရစ္ ဆိုုတဲ့ ေျမးေလးႏွစ္ေယာက္ကိုု ေခၽြးမကေလး အစ္ဇဘယ္လာက ကၽြန္မတိုု႔အတြက္ ေမြးေပးခဲ့တယ္ ၊ အင္မတန္မွ အေဆာ့သန္တဲ့ ေျမးကေလးေတြဟာ အေမာင့္အတြက္ ကၽြန္မထိုုးေပး ထားတဲ့ သိုုးေမႊးလည္စီးပုု၀ါေတြကိုု အစရေအာင္ အျပိဳင္ရွာေဖြ ဆြဲထုုတ္ရတာကိုု အႏွစ္သက္ဆံုုး ကစားနည္းအျဖစ္နဲ႔ ကစားၾကတယ္၊ ကၽြန္မကေအာ္ေငါက္တဲ့ အခါ အဖိုုးလုုပ္သူအေမာင္ကေတာ့ ကုုလားထိုုင္မွာထိုုင္ျပီး ျပံဳးုျပံဳးၾကီး ၾကည့္ေနခဲ့တယ္ ၊ အေမာင္ေရ ဒီလိုုလွပေပ်ာ္ရႊင္ရတဲ႔ေန႔ရက္ကေလးေတြ မကုုန္ဆံုုးေစဖိုု႔ ဘုုရားသခင္ဆီမွာ ကၽြန္မ ေန႔စဥ္ေန႔တိုုင္းဆုုေတာင္းခဲ့တာကိုု အေမာင္သိရင္ အေမာင္ရယ္ေလမလား ..




 ၃။
ႏွင္းေတြသညး္သည္းထန္ထန္က်ေနတဲ့ ဇန္န၀ါရီလရဲ႕ေန႔တစ္ေန႔မွာ သာယာေအးခ်မ္းလွတဲ့ ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕ မိသားစုု ဘ၀ေလးထဲကိုု မုုန္တိုုင္းတစ္ခုုဟာ ေမွ်ာ္လင့္ဘဲနဲ႔၀င္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္ အေမာင္၊ ႏ်ဴမိုုးနီးယား ဆိုုတဲ့ေရာဂါ တစ္ခုုဟာ အားနည္းစျပဳေနျပီျဖစ္တဲ့ အဖိုုးအိုု အေမာင့္ကိုု အလစ္၀င္ေရာက္တိုုက္ခိုုက္လာခဲ့တယ္ ၊ ျပင္းထန္တဲ့ေရာဂါရဲ႕ေ၀ဒနာကိုု ခံစားေနရတဲ့အေမာင့္ကိုု ၾကည့္ျပီး ကၽြန္မ ကိုုးကြယ္ရာမဲ့ အားကိုုးရာမဲ့ျဖစ္ခဲ့ရ ပါတယ္ ။ အေမာင့္နားမွာ ျငိမ္သက္စြာ ထိုုင္ျပီး သမၼာ က်မ္စာကိုု အခါခါရြတ္ဆိုုလိုု႔ အေမာင့္အတြက္ တိတ္ဆိတ္စြာဆုုေတာင္းရင္း အပူမီးေတြေလာက္ျမိဳက္ေန တဲ့ ကၽြန္မကိုု မ်က္လံုုးကေလးဖြင့္ၾကည့္ရင္း အေရေတြလိပ္ျပီးအေၾကာေတြေပၚေနတဲ့ အဖြားအိုုကၽြန္မရဲ႔ လက္ကိုု ညင္သာစြာကိုုင္ျပီး “ နယ္လီေရ ၀မ္းမနည္းနဲ႔ကြယ္ ..ကိုုယ္အရင္သြားရေပမယ့္ မင္းကိုု ကိုုယ္ ေကာင္းကင္ဘံုုမွာေစာင့္ ေနပါ့ မယ္” လိုု႔ဆိုုခဲ့တဲ့ အေမာင့္ရဲ႕စကားသံဟာ ကၽြန္မ ရဲ႕ဘ၀မွာ ေနာက္ဆံုုးၾကားခဲ့ရတဲ့ အေမာင့္ရဲ႕ အသံပါအေမာင္ ..


 ႏွင္းမိုုးေတြျပင္းျပင္းထန္ထန္ရြာေနတဲ့ ေနာက္တစ္ေန႔ရဲ႕ မနက္ခင္းမွာ အေမာင္ဟာ အေမာင္ခ်စ္တဲ့ ကၽြန္မနဲ႔ သား၊သမီး ႏွင့္ ေျမးကေလးေတြကိုု တိတ္ဆိတ္ညင္သာစြာေက်ာခိုုင္္းသြားခဲ့တယ္ ၊  အေမာင့္ရဲ႕ေနာက္ဆံုုးခရီးကိုု ပိုု႔ေဆာင္ျပီး ေနာက္ရက္ေတြဟာ ကၽြန္မဘ၀မွာ အလစ္ဟာဆံုုးကာလေတြပါ အေမာင္ ၊ အိမ္ေထာင္ မယူဘဲ မိခင္ႏွင့္ဖခင္ ကိုု ၾကည့္ရွဳေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ သမီးကေလး ဒဖိုုေဒးလ္ ဟာ ကၽြန္မကိုု နားလည္းစြာႏွင့္ အရင္ကထက္ပိုျပီးဂရုုစိုုက္ေစာင့္ ေရွာက္ခဲ့ပါတယ္ .. ဒါေပမယ့္အေမာင္ေရ အႏွစ္ ငါးဆယ္ေက်ာ္ေျခာက္ဆယ္နီးပါး ကၽြန္မအနားမွာ မခြဲမခြါ ေနခဲ့တဲ့ အေမာင့္ကိုု ေမ့မရဘဲ ျမင္ေယာင္ေနမိတာကိုုေတာ့ အေမာင္အျပစ္ဆိုုမယ္မထင္ပါဘုူးေနာ္ ၊ ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕ ဒဖိုုေဒးလ္ ကေလးဟာ အေမာင့္ရဲ႕ေက်ာင္းကေလးကိုု ေအာင္ျမင္စြာ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္နိုုင္ခဲ့ပါတယ္ ၊ ဒီလိုုနဲ႔ အခ်ိန္ေတြဟာလည္း တေရြ႕ေရြ႕ ကုုန္ခဲ့တယ္အေမာင္..


 သာယာတဲ့ စက္တင္ဘာလရဲ႕ ေန႔ေလးတစ္ေန႔မွာ အေမာင္ခ်စ္တဲ႔ ေျမးကေလး အၾကီးေကာင္လီယိုုနာ့ဒ္ဟာ သူ႔ခ်စ္သူကေလးနဲ႔ လက္ထပ္ခဲ့တယ္ ၊ အဖိုုးရွိရင္ သိပ္ေပ်ာ္မွာဘဲဆိုုတဲ့ေျမးကေလးရဲ႕စကားၾကားရေတာ့ အေမာင့္ကိုု အင္မတန္မွလြမ္းဆြတ္မိပါတယ္ ၊ အေမာင္ေရ ေကာင္းကင္ဘံုုမွာ တစ္ေယာက္ထဲ ပ်င္းေနျပီလားကြယ္. ကၽြန္မလည္း အေမာင္ရွိတဲ့ဆီကိုု အျမန္ဆံုုးလာျပီး အေမာင့္ကိုု အေဖာ္လုုပ္ေပးခ်င္လွပါျပီ ၊




 ၄။
မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ေႏြကာလ တစ္ခုုမွာ  သမီးကေလး ဒဖိုုေဒးလ္ ဟာ ကၽြန္မကိုု စြန္႔ခြါထားခဲ့ျပန္တယ္အေမာင္ရယ္၊ “ေမေမ ကၽြန္မေဖေဖ့ကိုု အေဖာ္လုုပ္ေပးလိုုက္ဦးမယ္ေနာ္..ေမေမ၀မ္းမနည္းရဘူးေနာ္” လိုု႔သူကေလးေျပာသြားရွာတယ္.. ဘုုရားသခင္ဟာ ဘာေၾကာင့္မ်ား ကၽြန္မကိုု မေခၚဘဲကၽြန္မရဲ႕ ႏွင္းပန္းကေလးကိုု အရင္ေခၚသြားရတာလဲ လိုု႔ ဘုုရားသခင္ ကိုု စိတ္ကြက္မိပါတယ္ အေမာင္.. ခုုေတာ့ အေမာင္နဲ႕ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕အိမ္ကေလးမွာ ကၽြန္မတစ္ေယာက္သာ က်န္ေတာ့တယ္ အေမာင္ေရ .. သားၾကီး ရဲ႕ သူတိုု႔နဲ႕လာေနဖိုု႔ေျပာျခင္း ကိုုျငင္းဆန္ျပီး ဒီအိမ္ေလးမွာဘဲႏွင္းပန္းေတြ စိုုက္ရင္း သိုုးေမႊးထိုုးရင္း ေကာင္းကင္ဘံုုကိုု သြားရမယ့္ အခ်ိန္ကိုု ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနခဲ့တယ္ ..


ႏွင္းပန္းကေလးထြက္ခြါသြားျပီး တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္အၾကာမွာ လီယိုုနာ့ဒ္ ရဲ႕ဇနီးေလး ေျမးေခၽြးမကေလးဟာ လူသားမိန္ကေလးငယ္ ေလးတစ္ဦးကိုု ေလာကၾကီးထဲကိုု ေခၚယူလာခဲ့ပါတယ္၊ သား နဲ႕ ေျမးအၾကီးေလးတိုု႔ဟာ ကၽြန္မအေပၚ သုူတိုု႔ရဲ႕ခ်စ္ျခင္းကိုုျပတဲ့ အေနနဲ႔ ျမစ္ကေလးရဲ႕ နာမည္ကိုု “နယ္လီ” လိုု႔ေပးခဲ့ၾကတယ္ ၊ ဒီလိုုနဲ႔ နယ္လီကေလး အသက္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေက်ာ္ အခ်ိန္မွာ သားၾကီး အင္ဒရူးဟာလည္း ကၽြန္မ နဲ႔ သူခ်စ္တဲ့သူ႔ရဲ႕ မိသားစုုကိုု ထားရစ္ခဲ့ျပန္တယ္. အေမာင္ေရ ၊ အခုုဆိုု အေမာင္ေရာ သားၾကီးေရာ သမီးကေလးပါ ေကာင္းကင္ဘံုုမွာ ဆံုုေတြ႕ေနၾကျပီေပါ့ေနာ္ .. ကၽြန္မကေတာ့ အထီးက်န္ဆန္စြာနဲ႔ တစ္ေယာက္ထဲက်န္ေနခဲ့ရတယ္ အေမာင္ ၊


ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕အိမ္ကေလးမွာဘယ္သူမွ လာမေနနိုုင္ၾကေတာ့ အသက္တျဖည္းျဖည္းၾကီးလာတဲ့ ကၽြန္မဟာ တစ္ေယာက္ထဲေနလိုု႔ မသင့္ေလ်ာ္ေတာ့ဘူးဆိုုတဲ့ ဆရာ၀န္ကေလးရဲ႕စကား အရ  ကၽြန္မေလ ကၽြန္မတိုု႔ရဲ႕ အိမ္ကေလးကိုု စြန္႔ခြါရေတာ့မယ္ အေမာင္ .. ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မ အတြက္ ခ်က္ေရးျပဳတ္ေရး ေလ်ာ္ေရးဖြပ္ေရး မွအစ ေနထိုုင္ေရးနဲ႔ က်န္းမာေရးအတြက္ပါ အဆင္ေျပမယ့္ အဖိုုးအိုု အဖြားအိုုေတြ ေနထိုုင္တဲ့ ဘိုုးဘြားရိပ္သာမွာ သြားေနဖိုု႔ဆံုုးျဖတ္ခဲ့တယ္ ၊ ေျမးကေလး လီယိုုနာ့ဒ္ နဲ႔ပက္ထရစ္ ကလည္း ကၽြန္မရဲ႕ျမတ္နိဳးရာပစၥည္းကေလးေတြကိုု ကူသိမ္းသယ္ကူပါတယ္..  အင္မတန္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ေျမးကေလးေတြဟာ ကၽြန္မဆီကိုုတစ္ပတ္တခါ ႏွစ္ပတ္တစ္ခါ ေလာက္ လာလည္မယ္လိုု႔ ကတိေပးၾကပါတယ္ အေမာင္၊ လီယိုုနာ့ဒ္ ကေတာ့ သူလာတိုုင္း နယ္လီေလး ကိုု ေခၚလာမယ္တဲ့ေလ ၊ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ အေမာင္တိုု႔ရွိတဲ့ေကာင္းကင္ဘံုုကိုု မေရာက္ခင္အခ်ိန္ထိ ကၽြန္မရဲ႕က်န္ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြကိုု ကၽြန္မ ဒီေနရမွာဘဲ ကုုန္ဆံုုးေတာ့မွာေပါ့ အေမာင္။ 




၅။
ေဒါက္ .. ေဒါက္ .. ေဒါက္


“နယ္လီ .. ေန႔လည္စာ စားခ်ိန္ေရာက္ေတာ့မယ္ .. ထမင္းစားခန္းထဲသြားရေအာင္ေနာ္ .. နယ္လီ့ ကိုု ကုူေပးဖိုု႔ ကၽြန္မလာတာေလ”


 တံခါး ေခါက္သံနဲ႔ အတူ၀င္လာတဲ့ (Carer) မိန္းကေလးရဲ႕ အသံေၾကာင့္ ကၽြန္မရဲ႕ အတိတ္ဆီကိုုလြင့္ေျမာေနတဲ့ အေတြးေတြ ရပ္တန္႔သြားခဲ့တယ္၊ မိန္းကေလးရဲ႕ အကူအညီႏွင့္အ၀တ္အစားလဲ ေရအိမ္၀င္ျပီး ထမင္းစားခန္းထဲကိုု ထြက္လာခဲ့တယ္ ၊


 “ေန႔လည္မွာ နယ္လီ့ေျမးေတြလာၾကမယ္လိုု႔ ဖုုန္းဆက္ထားတယ္.. နယ္လီ့ကိုု အျပင္လည္းေခၚသြားမွာမိုု႔ အ၀တ္အစား အသစ္ေလး ၀တ္ထားဖိုု႔လည္း မွာခဲ့တယ္”


မိန္းကေလးရဲ႕စကားကိုု နားေထာင္ျပီး ျပန္ျပံဳးျပရင္း “ေက်းဇူးတင္ပါတယ္” လိုု႔ ကၽြန္မ မိန္းကေလးကိုုျပန္ေျပာခဲ့တယ္.


 ေန႔လည္းစာစားျပီးခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ ရဲ႕အခန္းေလးထဲကိုု ကၽြန္မ ျပန္လာခဲ့တယ္ အေမာင္၊ ေရာက္လာမယ့္ ေျမးေလးေတြနဲ႔ျမစ္ကေလးကိုု ေစာင့္ေနခဲ့တယ္၊ ေန႕လည္ တစ္နာရီခြဲေလာက္မွာ ကေလးေတြေရာက္လာၾကတယ္ ၊


“နန္” .. မနက္ျဖန္ဆိုု “နန္႔န္” အသက္ ၉၉  ႏွစ္ျပည့္ုျပီေနာ္ .. ေနာက္ႏွစ္ ဒီအခ်ိန္ဆိုု ဘဳရင္မၾကီးဆီက ဂုုဏ္ျပဳသ၀ဏ္လႊာ က္ိုု “နန္ ” ရမွာေနာ္


ေျမးအငယ္ရဲ႕ အေမးစကားကိုုျပံဳးျပရင္ ေခါင္းညိမ့္ျပလိုုက္တယ္..


“နန္႔နီ” 


ခ်စ္စဖြယ္ အသံေသးေသးေလးနဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕လက္ကိုု လာကိုုင္တဲ့ ျမစ္ကေလး နယ္လီ႔ ကိုုငံုု႔ၾကည့္ ျပံဳးျပလိုုက္တယ္..


 အေမာင္ေရ .. တစ္ေယာက္က ေလာကၾကီးထဲကိုု၀င္လာဖိုု႔ေျခလွမ္း အသစ္ေတြနဲ႔ နယ္လီေလး .. တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေလာကၾကီးထဲကေန မၾကာခင္ မွာ ထြက္သြားေတာ့မယ့္ ကၽြန္မ နယ္လီ .. ခ်စ္စဖြယ္ လက္ေသးေသးကေလးနဲ႔ အိုုမင္းရင့္ေရာ္ျပီး အေရေတြတြန္႔လိပ္ေနတဲ့ လက္  .. လက္ႏွစ္ခုုရဲ႕ၾကားမွာ အခ်ိန္ကာလေတြနဲ႕ ေလာက အေတြ႔အၾကံဳေတြ ျခားေနတယ္ ၊




၆။
ေျမးကေလးေတြနဲ႔ အျပင္လိုုက္သြာတာညေနစာ စားျပီးခ်ိန္မွ ျပန္ေရာက္တယ္ အေမာင္ ၊ ထိုုင္ေနၾက ျပတင္းေပါက္ ေဘးကထိုုင္ခံုုေလး မွာထိုုင္ရင္း ေရာက္တတ္ရာရာေတြေတြးျပီး ည အိပ္ရာ၀င္ခ်ိန္မွာ အိပ္ရာ၀င္ခဲ့တယ္။ ညတိုုင္းေတာင္းျဖစ္တဲ့ဆုုကေလးကိုုလည္း မပ်က္မကြက္ ေတာင္းခဲ့ပါတယ္ အေမာင္ ။




၇။
ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ကိုု မျမင္ရေတာ့မယ့္ မနိဳးေသာ အိပ္ျခင္းျဖင့္ အိပ္ေပ်ာ္ရပါေစ။  ။

                                                             
                                                                                                                                                           ပ်ိဳးယုုဝသုုန္

No comments: